Witam.
Wymieniłem u mechanika obie sprężyny z przodu (jedna była pęknięta) a przy okazji też łożyska (te nad spręzynami w kielichach czy jak to się tam nazywa). Odebrałem samochód i teraz jak jadę prosto to mam krzywą kierownicę - skręcona w lewo ok. 10-15 stopni. Autko nie ściąga, jedzie prosto, tylko ta krzywa kierownica. Mechanik twierdził, że po tej wymianie nie muszę ustawiać geometrii, ale ta krzywa kierownica mnie !@#$##$$% i nie mogę na nią patrzeć. Reklamować u mechanika, jechać na geometrię ?? A może TTTM ?? :?:
Pozdrawiam
JaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
jedź na geometrię - ustawią Ci kierownicę na drążkach. Tylko wspomnij o tym od razu na początku.
Dziwi mnie, że mechanik twierdził, żeby nie ustawiać. Dla mnie każde grzebanie przy zawieszeniu oznacza, że geometrię trzeba zrobić. Tym bardziej, że to nie jest strasznie droga impreza...
Według mnie źle został złożony któryś McPerson.
Po wymianie sprężyn,amortyzatorów,łożysk itp.nmie ma potrzeby ustawiać zbieżności.
Oczywiście,po jeździe na naszych drogach należy to robić w miarę często,ale wymiana powyższych elementów nie determinuje nas do regulacji.Po złożeniu McPersa i zamontowaniu do auta wszystko ma być jak przed wymianą.Jeśli tak nie jest,znaczy źle została złożona kolumna, któryś z McPersów został niedokładnie wsunięty w zwrotnicę,sprężyna nie siedzi w gnieździe.
Komentarz